MC gemenskap ...

Det ges många möjligheter att haka på likasinnade när du vill ut och åka en sväng. Det är många klubbar som anordnar kvällsturer och arrangemangen är spridda över hela vårt land. Idag fick jag chansen att delta i ett sådant arrangemang, om än inte lika öppet,  och det var när Banverkets MC klubb i Borlänge bjöd in till en skön kvällstur för MC körande banverkare. Temperaturen under dagen kröp upp över 30 grader och trots att de flesta tillbringat arbetsdagen i luftkonditionerade arbetsrum så var det många som bangade för värmen och inte kom till uppställning. Kan det bli för fint för väder för en MC tur!?  Vi blev ändå sju tappra som inte bangade och som därigenom fick oss en riktigt härlig tur i underbart sommarväder. Det hela blev inte sämre av att det bjöds härliga vägar med kurvor som kunde tas både en, två och tre gånger. Det sistnämnda tack vare en kvarglömd mobiltelefon :) Turen startademed småvägar ut ur Borlänge mot Halvarsgårdarna och vidare mot Ulvshyttan och Smedjebacken. Vid Hagge golfbana blev det rast och fika. Från Hagge gick sedan turen mot Malingsbovägen och Ludvika. Från Ludvika blev det sedan vägen till Grangärde, där det blev glassfika, och sedan vidare över Rämshyttan och Idkerberget tillbaka till Borlänge igen.

Själv bröt jag mig loss strax före Borlänge och tog vägen över Trons fäbodar och Bästen på min väg hem till Gagnef. TKC80 däck och grusväg det är mumma det även om de inte heller bangar för asfalt : ) // HansR

BVtur01

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0