Inget att leka med ...

Oj, oj och oj idag höll det på att gå riktigt illa :(  Att sommaren är kommen, trots att det bara är maj, märks med all tydlighet och inte minst på alla glada motorcyklister med äkta sommarkänslor :D  Men en del har tydligen möglat inne helt och hållet i vinter och beter sig som ... ja jag vet inte vad? Jag hade själv en angenäm tur till Falun idag och fick där prova hela KTM-programmet från Adventure till Super Motard, men värst var kanske ände Super Duken. Vilken cykel! Blev också glatt överraskad då det visade sig att alla modeller av KTM passade mina långa ben helt utan problem det har aldrig hänt med något annat motorcykelmärke!

Men åter till "mögel" och "beteende". På väg hem från denna eminenta provkörning låg jag efter riksvägen och tryckte på ganska bra, till och med lite för bra, någonstans runt 120. Jag brukar ofta titta i backspegeln och hade så långt inte sett vare sig någon bil eller annan motorcykel bakom mig. Då hände det! Mitt i i ett möte kommer en sportmaskin oc blåser om mig i en fart som var långt, ja riktigt långt, över den jag höll. Avståndet till mig på grund av mötet kan inte ha varit mycket mer än 1-1,5 meter. Jag riktigt  flög upp ur sadeln och hade så när gjort en rejäl gir med följder jag inte riktigt vill tänka mig i 120 blås :|  Att de ser att det finns en lucka för omkörning kan jag förstå men hur i !!!!! kan de lita på att de förare de kör om ska fortsätta framfarten i exakt samma position och inte göra en förflyttning precis när de kommer???  Jag har tyvärr full förståelse att det sprids ett visst hat för motorcyklister i vissa bilburna kretsar med ett sådant beteende. Visst det är roligt att även köra fort ibland, och då också riktigt fort, men gör det då på bana och utsätt inte medtrafikanterna för livsfara!  Det gagnar definitivt inte oss passionerade motorcyklister :(  // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0