Shell eller Statoil ...

Shell eller Statoil i tanken har det någon betydelse? Jag har under en längre tid haft vissa, mycket små, problem med ojämn gång och lite smällande när jag släpper på gasen på min R1200GS. Det är som sagt små problem men dom märks. När jag nu här om sistens var i Norge på tur så föll det sig så att vi tankade på lite olika bensinstationer som t.ex Statoil, Hydro Texaco samt Shell. Andra gången vi tankade på Shell så föll det för mig att MC'n faktiskt gick bättre!? Inga smällar och inga ojämnheter i gången. Var och är det inbillning eller kan det vara så? Jag har gjort ytterligare ett par test här på hemmaplan och det verkar som att det är en viss skillnad. Så frågan är nu om Shell-bensin är bättre än Statoil-bensin för en R1200GS? Är det någon som har samma erfanhet?

Jag vet inte vad jag ska tror men jag får väl fortsätta testa och se om skillnaden kvarstår!? // HansR


Kommentarer
Postat av: Jan Karlsson

Samma på min 1200GS, mest när den är riktigt varm.
Har ingen koll på om olika bensinmärke har någon inverkan. Forska vidare och låt oss ta del av avhandlingen.
Min vindruta är nu på plats,blev lite mindre oljud för frun. Den är nog lite smalare, vilket orsaka mera vind på överarmarna. Är inte klar med bästa inställning för solo eller pass. bakpå.
Mvh. Jan.

2006-09-04 @ 20:20:33
Postat av: FOLKE

HEJ HANS!

>Kanske dina funderingar inte är så dumma
> Gå in på SHELL.Se så får du svaret
> Kolla på bensin för Mc
MVH FK.

2006-09-04 @ 21:15:49
Postat av: Hans

Jag gjorde faktiskt ett litet försök med Shells nya V-Power och då försvann ojämnheter och smällar vid motorbromsning fullständigt!? MCn gick kanon-bra även om jag vet att sådanan oktan tal inte rekommenderas. Känns dock lite konstigt att behöva köra på en bensin som får MCn att bete sig som den inte borde? Vad gäller text på Shells hemsida så är det väl bäst att ta "egna" utsagor med en nypa salt. Men visst kanske visar prov på R1200GS att så är fallet ;-)// HansR

2006-09-06 @ 22:32:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0