Vad betalar man för ...

Nu är jag riktigt putt på dålig service :(  I går hade jag tänkt mig lite härlig kurvträning med SMC på Go-kartbanan i Amsberg men väl där vad upptäcker jag då!? Jo att bakre bromsbeläggen inte längre existerar, det är metall mot metall!? Visst det är ju dåligt av mig att inte ha bättre koll på detta men till saken hör att jag för drygt en månad sedan och ca 400 mil tidigare var på service med cykeln utan att det sas något som helst negativt om dessa bromsbelägg. Till saken hör också att jag varit på långresa efter servicen och totalt sett över de 400 milen använt bromsen mycket sparsamt. Kan det verkligen vara så att dessa belägg var helt OK vid servicen som det står i protokollet? I det skick som beläggen är nu har de troligen varit helt slut de sista 200-300 milen!? Ren tur att detta inte hände i Bodö! Personligen kan jag inte tycka annat än att en service för 2500 spänn har mer att önska :( Det är nog dags att överta servicen själv nu när också garantitiden på futtiga 2 år gått ut :( Tack och lov hade Bumse-motor i Uppsala nya belägg på hyllan och de är redan på väg med posten :) // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0