Vinter, mörker och MC-spår ...

Ja så var då ytterligare en MC-träff i vintermörkret avklarad :) En härlig träff med MC-folk från Belgien, Holland, Danmark, Norge och Sverige. Belgaren, holländarna och dansken mötte jag på väg till träffen i Dammskog (mitt på skogen mellan Leksand och Dala-Järna), jag åt ett håll och dom andra åt det motsatta hållet? Om man möter någon som kommer på MC, mitt på skogen i -8 graders kyla mitt i vintern vet man att någon är på väg åt fel håll! Mycket riktigt hade det större gänget missat fotogenlyktan vid infarten, 5 kilometer tidigare efter vägen. Det blev till att vända och hänga på en "ny" guide. Väl framme vid avtaget mot Dammskog inser vi att det är oplogat, ca två decimeter nysnö med blåis under!? Det blev till att ta rejäl fart och hålla ångan uppe i det spår som fanns. Gick hyffsat för de med vinterdäck och gick även till slut för dem som hade vanliga släta MC-däck. Personligen fick jag dock även ta lite extra hjälp av ett rep, men då bet det desstå bättre :) Ja kneppen är många när det gäller att idka vintertouring och det är många historier som kan berättas runt lägerelden långt in på småtimmarna.

   

Holländarna tyckte det var allt för varmt i sovstugan så de flyttade ut i ladan, "är det vinter så ska den upplevas", verkar vara deras motto. Vi andra hade det lite varmare till dess brasan slocknat och inte längre värmde i nattens 12 gradiga kyla, men hu vad härligt du sover i en varm och go sovsäck även om frosten biter i skägget :)

Ett stort tack till Ante och Carina för en härlig träff i Dammskog!  // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0