Insydda eller lösa ...

... benskydd det är frågan? Jag har under en längre tid haft problem med insydda knäskydd i mina olika MCställ som inte behagat hamna där dom borde!? En komplikation på detta har varit att jag fått ont i knäna då trycket blivit fel eftersom knäskydden inte legat rätt :( Jag har provat att flytta skydden i stället ett flertal gånger men inte fått till det på ett bra sätt. På senaste resan provade jag att fästa fast knäskydden direkt på knät. Jag använde ett elastiskt knäskydd modell större som jag drog utan på mina knäskydd som jag plockat ur stället. Det blev mycket bättre ja näst intill perfekt. En fördel till är ju också att skyddet hamnar där det ska och om olyckan skulle finnas där så borde även skyddet bli bättre. Det är ju även på detta sätt som cross- och enduroåkare skyddar sig och frågan är nu om det finns lämpliga sådana skydd som jag enkelt kan fästa direkt på knät och som passar under MCstället? Kanske du själv har erfarenhet av något sådant? Jag tar tacksamt emot tips! Jag får också ta mig en tur till närmaste cross- och endurohandlare och se vad de har att erbjuda // HansR

Kommentarer
Postat av: Sven

Hej
Jag köpte ett par Sinisaloskydd för 599:- på MC-Jansson. Fungerar bra, passar i mitt Rukkaställ, går ner i mina oxtaroffroad stövlar, värmer och framför allt sitter kvar. Har gjort några enklar syningar på blött gräs och det fungerar.
Åker mest grusväg och vad vi nu kan hitta på gröna kartan. Har kört 2 långetapper på 120 mil var och det är helt OK.
/Sven

2007-08-06 @ 13:43:34
Postat av: HansR

Låter intressant! Det år bli ett besök till MC Jansson och se vad de har att erbjuda för jag kommer nog även i fortsättningen att köra med lösa skydd direkt på kroppen // HansR

2007-08-12 @ 00:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0