Mitt förslag är fortfarande: Arbeta för att skapa en jämnare trafikrytm där hela skalan av hastigheter används. Sänk från 90 till 80 och sedan vidare mot 70, 60, 50, 40 och 30 beroende på fara och risk. På smala gator är nog 40 en mycket lämplig hastighet men kanske inte på sträckor där gång och cykeltrafik är helt skilt från övrig fordonstrafik .Jaga sedan de som med mer vana än skicklighet bryter grovt mot trafikregler både när det gäller hastighet och sätt att framföra sitt fordon. Det tror jag är det bästa sättet att både höja och behålla trafikmoralen. Nollvision är förvisso bra som vision men det enda som fullt ut skulle kunna möjliggöra ett sådant mål är att helt förbjuda all fordonstrafik. Går det?// HansR
Mitt förslag är fortfarande: Arbeta för att skapa en jämnare trafikrytm där hela skalan av hastigheter används. Sänk från 90 till 80 och sedan vidare mot 70, 60, 50, 40 och 30 beroende på fara och risk. På smala gator är nog 40 en mycket lämplig hastighet men kanske inte på sträckor där gång och cykeltrafik är helt skilt från övrig fordonstrafik .Jaga sedan de som med mer vana än skicklighet bryter grovt mot trafikregler både när det gäller hastighet och sätt att framföra sitt fordon. Det tror jag är det bästa sättet att både höja och behålla trafikmoralen. Nollvision är förvisso bra som vision men det enda som fullt ut skulle kunna möjliggöra ett sådant mål är att helt förbjuda all fordonstrafik. Går det?// HansR

0