Fyra takter i snön ...

Ja det blir tydligen aldrig någon riktig vinter i år så det vara bara att fly norrut för lite mer vinterkänning. Jag tog mig till Lofsdalen tillsammans med SMC och där blev det både skidor på längden och tvären. Det blev faktiskt också motorburna skidor då jag passade på att prova en riktig 4-takts snöskoter. Det vill jag lova, äntligen finns det en skoter jag kan fara fram på utan att bli lomhörd och lukta olja ända in till understället :) Jag testade en Yamaha Viking RS120, där 120 står för antalet hk och det märktes för det fanns rejält med kraft. Den var riktigt snäll och behaglig att köra och grymt bekväm för det är ju en äkta touringskoter. Fjädringen var också helt suverän vilket vi (min son och jag) fick prova för trots de fina snöskoterlederna i Härjedalen så fanns det partier där det också var rejält knöligt. Inte blir jag heller speciellt ledsen när modellen drar ca 30-40% mindre med bensin jämfört med dito 2-taktare :) En fin tur på ca 4 mil blev det trots att vädret var emot oss på kalfjället. Skickar med några bilder från turen :) // HansR

 
Klicka på bilden för att se den i större storlek!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0