En liten tur ...

Ja då blev det en liten tur i helgen och med möjlighet att testa både nya stövlar, handskar och motorskyddsbågar på BMW:n, det sistnämda fick jag dock aldrig chans att riktigt testa och det var väl tur :)  Stövlar och handskar fungerade dock perfekt och höll mig varm och go hela helgen, trots frost i arla morgonstund. I övrigt blev det en massa meter film från SMC instruktörsutbildning och bankörningsskola på Gelleråsen i Karlskoga. Vi får se om det snart kommer en film om detta på nätet, i så fall på SMC hemsida. På vägen hem lyckades jag också med konststycket att hitta en "ny" asfalterad väg som jag inte åkt tidigare trots att den finns inom mitt 10 milaområde, det är inte varje dag det händer :) Vägen jag tänker på är den som går från Säfsen (Fredriksberg) ner till Hällefors (Inte vägen över Gåsborn). En riktigt kurvig och rolig väg om än med lite sämre asfalt, men hyffsat jämn och inte allt för guppig. Helt klart en väg att lägga till rekommendationen om det gäller att välja bort någon tråkig riskväg som 50:an :) På vägen från Säfsen via Lindesnäs och Lövsjön så hittade jag även ytterligare ett utsiktstorn på ett högt berg värt ett besök, det var tornet i Flen (ca 250 meter att gå från parkeringen). Tyvärr var det lite för disigt idag för riktigt bra utsikt men det blir nog en tur dit igen vid lite bättre väder. Jag skickar med några bilder från helgen! // HansR

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0