Äntligen ...

Ja äntligen har det blivit riktig barmarkspremiär med sol och 16 grader i skuggan, inte fy skam :) Det hade förstås varit ännu roligare om även grejerna hade hållit men batterier och BMW ja det är den ständigt rullande historien :( Så även detta år ingen kräm i batteriet trots att jag laddade det senast för 4 veckor sedan. Den här gångenvar kraften tyvärr så liten att en tur på 6 mil inte räckte för att cykeln skulle kunna starta igen!? Så det blev bara att dra iväg och köpa ett nytt batteri, den här gången blev det ett GEL batteri vi får se om det eventuellt fungerar bättre. Märkligt dock att dessa batterier är billigare än traditionella, i alla fall de tre varianter som jag hittade? // HansR

Kommentarer
Postat av: Anonym



HEJ Hans!

Verkar som om ditt batteri drar tjuvström från nånstans,

exvis mitt batteri har ståt på kontunuerlig laddning sen sen aug-08

den startade utan problem igår OBS! Vi har samma typ av BMW-laddare.

MVH/Folke.

2009-04-07 @ 23:06:36
Postat av: HansR

Jo så är det väl och det bästa vore nog att förvara batteriet parallell kopplat med bilbatteriet under vinterhalvåret, eller ännu bättre att inte sluta åka utan hålla den igång hela året :) // HansR

2009-04-11 @ 19:54:55
URL: http://www.mctouring.se
Postat av: Karin

Hej! Jag har köpt en ny klänning, kika gärna in och kommentera vad du tycker om den!:)



www.abckarin.blogg.se

2009-04-11 @ 19:58:30
URL: http://abckarin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0