Dag 1 och 2 ...

På morgonen i Höör så skvalde regnet och fortsatte så ända till jag kom fram till Helsingborg för där sken faktiskt solen om än omgiven av många mörka moln. På väg ner genom Danmark så var det risk för regnskurar mest hela tiden även om vi lyckades missa de flesta. Den första riktigt rejäla skuren kom när vi var på färjan över till Tyskland från Rödby. Vi lyckades sedan missa den ena skuren efter den andra även om det mesta dels var blött på marken. Till sist gick det ändå inte och himlens alla portar öppnade sig i Plön :( Jag hamnade mitt i denna åskskur och det var bara att ställa MC:n där jag befann mig och söka skydd för det var inte nådigt hur mycket vatten som kom :( Vi tog oss dock efter många om och men ner till Hamburg-Altona och vårt tåg mot München. Att sova på tåg är aldrig någon höjdare och så var det väl även denna gång, men vi kom till München och kunde där lasta av med alperna i horisonten. Nu dag2 så sken solen från en nästan klarblå himmel och alla toppar var synliga i fjärran. Vi tog sedan snabbaste vägen mot Garmish (Autobahn). Vi hade riktigt härliga vyer. Se fotot nedan! Från Garmish tog vi sedan vägen över mot Innsbruck och sedan vidare mot Sölden för avsluta Österike genom att ta oss över passet Timmelsjoch över till Italien. Nu hade det börjat att mulna på igen men det var bara de sista 200 metrarna runt toppen på 2500 möh som låg i dimma. Vi for sedan ner för dalen mot Merano och en riktigt svettig värme på ca 32 grader. tack och lov avslutade vi dagen med ytterligare ett litet pass på 1500 möh och då skönk temperaturen till 23 igen :). Nu har vi vårt nattläger här i Ronzone och det ska bli skönt igen att få sova i en riktig säng :) // HansR



Vy över Zugspitze 2962, Tysklands högsta berg sett från Österike

Ps. vägarna är fantastiska men tyvärr är trafiken ganska intensiv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0