Dags igen ...

Ja då var det dags igen att planera och packa. Den här gången bär det av mot Dolomiterna i norra Italien och lite högre höjder än vad jag är van vid från Norge. Sitter just nu och försöker lista ut vilka pass som ska passeras och vilka vägar vi ska få ihop mellan de olika övernattningarna. Tyvärr kommer vi att vara på plats i bästa semesterrusning och det kan även vara ganska vamt vid denna tid på året, men vi får väl se till att ligga på hög höjd så mycket vi kan :) Vi blir 16 stycken hugade som ger oss av med oss guider inräknat. Starten sker i Helsingborg och första dagen tar vi oss ner mot Hamburg och biltåget mot München, inte helt fel att sova bort Tyskland denna gång :) Visst det finns mycket fina vägar även i Tyskland men då gäller det att komma bort från Autobahn och det hinns inte med denna gång utan vi tar direkt sikte på Alperna och vårt slutmål Dolomiterna. Jag ska försöka bli uppkopplad även på denna resa och då även uppdatera bloggen med vartefter vi rör oss på vår resa. Täckningen på hotellen i Italien är väl inte den bästa för Internet men där det går ska jag hacka på.

Återkommer lite längre fram när packningen börjar bli klar. Avfärd är på Lördag den 21 augusti, då blir det sträckkörning direkt till Helsingborg (eller för min del en övernattning i Höör). Färjan går sedan på söndag kl 10 och då är resan igång :) // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0