Vilodagen ...

Ja idag blev det blott 14 mil om än det tog nästan hela dagen, men vi får ändå se det som en vilodag :) Planen idag var att ta sig runt "Gruppo di Sella" en väldig högplatå som du kan köra runt genom att passer fyra olika pass på en sträcka runt 6 mil. Själva Gruppo di Sella är som sagt en högplatå som ligger på en höjd mellan 2500 - 3100 möh. Kanterna branta och stupliknande runt hela massivet och därför älskad av klättrare men också av oss vägburna som gillar att köra kurviga vägar för många kurvor blir det :) Själv var jag dock inte nöjd efter denna utflykt utan först körde jag delar av sträckan om igen cirka 4 gånger och väl återkommen till Poza di Fassa, där vi bor, så tog jag även och körde upp till passet Costalunga som ligger direkt ovanför orten. Som sagt det blev alltså fem pass den dag Passo di Pordoi (2239 möh), Passo di Campolongo (1875 möh), Passo di Garden (2012 möh), Passo di Sella (2244 möh) och till sist Passo di Costalunga (1745 möh). Jag hade även siktet inställt på Passo di Nigra men på väg dit började det regna och jag valde att återvända hem mot hotellet, det fick vara nog för idag :) I morgon bär det av hemmåt och jag kommer inte att vara uppkopplad på ett par dagar men resan går nnu via ett antal pass i morgon innan vi via Cortina och Lienz tar oss genom Alperna åter mot München och tåget mot Hamburg. Väl Hamburg är det så bara återresan hem som gäller dit jag väntar mig själv på tisdag efter ett par dagars konferens med jobbet efter vägen, det blir nog härligt att komma dit efter en dryg veckas resa. Kanske borde jag tvätta lite kläder innan :) // HansR



På väg upp mot Passo di Gardena, många kurvor blir det.



På väg ned från Passo di Sella!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0