Äntligen ...

Ja äntligen måste jag säga så har min gamla Bumse åter tagits i drift :) Det är min R75/5 från -73 med 19000 mil på mätaren som nu åter är i trafik. I snöglop och regn tog jag mig till Rättvik där vänliga besiktningsmän såg till att jag snabbt kom under tak och fick min besiktning direkt trots att jag var mer än 20 minuter tidig :) Det var nu 5 år sedan den sist rullade men trots detta så startade den på första försökt och gick som en klocka. Jag var lite fundersam på vad jag skulle tycka om den nu efter att ha kört min R1200GS under dessa 5 år? Döm dock av min förvåning då jag drog iväg och ett leende större än det största spreds över mitt ansikte. Vilken känsla! Väl i garaget igen har jag nu fått ett stort problem, vilken MC ska jag välja att köra?

Det är helt klart så att det bjuds olika känslor på olika MC och även om den ena är 37 år gammal så bjuder den härlig MC åkning med underbar feeling...! Vi får se när sommaren är slut vilken MC som rullat längst :) // HansR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0