Packad och klar ...

Ja då är jag packad och klar och rutten nästan färdig. Det blir till att följa i Elvings spår längs både fina och mindre fina grusvägar om det nu är några vägar alls :) Jag ska i alla fall leta mig upp via Stöllet, Nyskoga och Flisa för att sedan hålla ännu mindre vägar upp mot Koppang. Vinjevägen från Koppang mot Friisveien är ett mål. Efter det bär det nog av mot Alvdal och Trontoppen innan jag styr kosan över fjället mot Dovre och Dombås, då på fina grusvägar som avslutas med Grimsdalsvägen en riktig gammal goding. Efter detta blir det till att åka lite större asfalterade vägar ner mot Åndalsnes för att längre ut efter fjorden leta mig upp på Aurasjöveien som sedan tar mig ner till Sundalsöra. Sista sträckan blir sedan att ta sig till Röros och Funäsdalen innan jag åter ger mig av till fjälls och skogs på grusvägar ner mot Klövsjö och sedan vidare genom skogen ner mot Ytterhogdal och Älvros, även då på fina grusvägar. Nu håller vi bara tummarna för att det blir någorlunda uppehåll så jag slipper börja med regnställ på :) // HansR

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0