Vinter ...

Jag frågan ær om jag ska glædjas eller? Dagen brojade med en topptur till Trontoppen på 1666 moh, væl dær uppe så moter jag sæsongens forsta sno!!! Nollgradigt var det och en tunn hinna av is och sno over hela toppen. Kanske ær det lite væl tidigt? Færden fortsatte sedan længs en forvæg mellan Alvdal och Folldal som jag inte tror varit underhållen på många år. Stora delar var mer att likna vid en bæckfåra æn en væg, men nu var det idel solsken och ett fantastiskt MC-væder :) Mitt uppe på fjællet motte jag helt gæng med motorcyklar och sjælvklart det ær ju Bukkeritten den hær helgen, en offroadtræff som lockar många att komma till dessa trakter varje år. Nærmare Folldal kom jag till en bro som såg ut att ha gjort sitt men enligt Elving fungerar det fortsatt att ta en MC over den så det var væl bara att kora :) Jag fortsatte sedan ner mot Grimsdalen som bjod på en fantastisk tur. Væl nere i Dovre såg det allt fro lockande ut nær jag blickade upp mot Blåho/Jetta (ca 1700 moh), så det vara bara att ta vægen mot Vågå och upp till toppen. Vægen var bitvis rejælt trasig på grund av snosmæltning och kraftiga skyfall denna sommar, men upp kom jag :) Væl dær fick jag mig en kontrast mot morgonens isiga resa for hær var det 16 grader, strålande solsken och helt vindstilla!!! Vilken utsikt!!! Jag kommer att lægga ut lite bilder bara jag ær hemma igen. Sista turen gick over Slådalsveien också det en fantastisk tur i hærligt væder och med fantastiska vyer, ja det ær riktigt svårt att ta in allt. Nu har jag dock anlænt till Ljoshaugen hyttegrend i Dombås www.ljoshaugen.no och hær får jag nu ytterligare en natts somn innan det bær av ner mot fjordlandskapet genom Romsdalen och Aurasjovægen // HansR Ursækta men tangentbordet saknade en rund bokstav med två prickar så det fick bli "o" istællet. Fanns inte heller någon rund bokstav med ett streck och det var mer anmærkningsvært :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0