Dammskog ...

Ja så var det då åter dags för en vinterträff i Dammskog! Resan dit var som vanligt kort, bara 3,5 mil, men gjordes i sämsta tänkbara MC väder, minus 8 grader och regn!!! Ja det tog lite tid att avverka dessa mil då jag fick lov att stanna ungefär var tredje kilometer och skrapa visir :( Rena pansar isen la sig över både mig och MC:n. Upptäckte dock att ICA-kortet kan vara bra till annat än mat, fungerade helt perfekt som isskrapa till MC visir. Måste ändå se över utrustningen lite och försöka få till lite värme till visiret, det får nog bli lite tråddragning och motståndsmätning till veckan :)

Vi var 10-15 personer som samlades till träff i Dammskog och det hölls gott liv i både kaminer och fotogenlampor för att stämmningen skulle hållas på god nivå. Nytt för i år var också filmvisning på plats i stugan. För detta krävdes dock ett litet elverk och det var ju förstås lite fusk. Min hemresa, nu idag lördag, bjöd på underbara vintervägar då jag valde att fara över Älgberget mot Dala-Floda. Okey vägen från Dala-Floda över skogen var mindre rolig då den var riktigt spårig och besvärlig men det var bara att hålla tungan rätt i mun och stå stadigt på skidorna så gick även det :) Tack Ante, Carina och Lill-Janne för ännu ett lyckat arrangemang!

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0