Åter vardag ...

... eller kanske inte? Till viss del är det väl så för idag var det åter till jobbet och det var inte så svårt då regnet hällt ned mest hela dagen. Kvällen gav sedan möjlighet att testa något nytt på MC himmeln och det är BMW's nya flaggskepp GTL K1600 med den nya sexcylindriga motorn och 160 kusar och som kvalar in på en ganska rejäl torrvikt om 321 kilo. Det blev test med passagerare och det märks direkt att cykeln är förvånasvärt smidig trots sin höga torrvikt och med passagerare som ett extra plus på vikten. MC'n är sexväxlad men det var mest tre växlar som gällde för körning, redan vid 50 km/h så satt sexans växel på plats!? Känslan som jag får, van som jag är med max två cylindrar, är var sjuan, åttan och nian har tatt vägen? Vid vanlig körning från 40 upp till 200 verkar det som det räcker med sexan, men det är klart ska du känna av de där 160 kusarna så lär du väl ta den upp mot 7 - 8000 varv och då kan det vara läge att växla lite mer men då tjuter det också ganska bra från de sex cylindrarna. En sak blir jag dock inte riktigt klok på och det gäller alla LT maskinerna och det är kåpglaset. Hur jag än ställer in det, elektrikst inställbart, så blåser det mer om huvud, hals och axlar än vad det gör på min GS1200. På min GS kan jag utan problem köra med öppet visir trots hastigheter upp mot 120 och där över men på LT maskinerna är det knappt möjligt, i någon ut av alla olika lägen som kåpglaset kan ställas!? Ska det vara så svårt att få till? Helt klart är i alla fall att du färdas med komfort på en sådan här maskin men som frugan avslutade det hela - du märker ju knappt att du färdas på en MC? // HansR


Kommentarer
Postat av: Folke

HEJ HANS!

Har du inte glömt nåt när det gäller din GS1200

Du Har ju bytt orginalrutan till en annan som bättre,

passar din längd,BMW har väl aldrig varit bra på rutor oavsett

om rutorna drivs elektriskt eller inte.



MVH Folke.

2011-07-19 @ 06:14:26
Postat av: HansR

Jo men den är ändå mindre än orginalet och väldigt mycket mindre än den på GTL 1600

2011-07-20 @ 13:40:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0