Slagavallen ..

Ja då var jag framme efter drygt 30 mil snöiga vägar. Det började mindre bra med blötsnö och slask runt Siljan men så fort jag kom norr om Mora så slog det om och blev torrsnö men nu vräkte det istället ner. Ja ett tag tackade jag min lyckliga stjärna att min CX500 inte har något bra ljus för då såg jag i alla fall nått utan att bli bländad av all snö :) Norr om Trängslet dammen slutade i alla fall snöandet och sedan var det bara fina vintervägar kvar. Sista biten över fjället var riktigt fin med höga plogvallar. På sträckan mellan Särna och Lofsdalen mötte jag en bil!!! Nog för att klockan var efter 21 på kvällen men lite väl öde var det allt. Blötsnö är som sagt ingen höjdare och det bevisar väl kortet här nedan taget i Särna // HansR


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0